אריחי קרמיקה או גרניט פורצלן? כל התשובות במקום אחד

האפשרויות הפופולאריות והמוכרות בישראל בכל הנוגע לריצוף הבית והמרחב הן בעיקר אריחי קרמיקה, ריצוף פרקט (או דמוי פרקט) וריצוף גרניט פורצלן. הפעם נתמקד בהבדלים בין קרמיקה לבין גרניט פורצלן, על מנת להבין מה מתאים לנו יותר.

גרניט וקרמיקה, שתיהן אבנים עם תכונות ראויות לציון בתחום הריצוף, ויש לבחור ביניהן לאחר העמקה במרחב אליו הן מיועדות, בנוחות ההתקנה, בעלות, ובמשתנים נוספים.

מדוע גרניט פורצלן מתאים לריצוף הבית?

גרניט פורצלן הינו סוג של אריח אשר התפתח לאחר שעלה הצורך לייצר אריחים חזקים ועמידים, גם בפני תנאי שחיקה קשים. תהליך הייצור של גרניט פורצלן מביא את גרגרי חומר הגלם לרמת גריסה דקה במיוחד ונוחה לדחיסה, מדובר בעיקר בקווארץ ומינרלים נוספים. האריחים הללו מיוצרים בגדלים שונים, מודפסים דיגיטאלית ויכולים לחקות כמעט כל מוצר מהטבע כגון עץ, בטון, שיש, חומרי גלם נוספים, כמו גם טקסטורות נוספות אשר יכולות לפתוח אפשרויות עיצוביות רבות. הגרניט קל לתחזוקה, מעניק לחלל מראה מסוגנן ושיקי.

מדוע קרמיקה מתאימה לריצוף הבית?

אפשר לומר שהקרמיקה היא המלכה של ריצוף הבית. פופולארית מאוד בישראל, מאז ומעולם, מהווה פתרון נוח, מקצועי, עמיד, אמין, ומחזיק שנים רבות. הקרמיקה מתאימה לריצוף הבית מכיוון שאם נצא מתוך נקודת הנחה כי עבודת ההתקנה מקצועית ואיכותית, הרי כי עמידות הקרמיקה היא גבוהה מאוד, ומשך הזמן אשר היא יכולה להחזיק מעמד בלי להיפגם, הינו גבוה מאוד גם כן. הקרמיקה קלה לתחזוקה, לניקיון, אפשרויות העיצוב, הדגמים, הצבעים והגדלים רבות, ומאפשרות לכל אחד לבחור בסגנון שמתאים לו.

האם אריחי קרמיקה יכולים להיסדק?

התשובה היא כן, אולם חשוב להבין כי ריצוף קרמיקה הינו ריצוף קשה במיוחד, והאריחים קשים בהתאם. התקנה איכותית בהחלט יכולה להחזיק מעמד מאות שנים, במידה והרצפה מתוחזקת היטב. אם אריח נסדק בשל פגישה קשה, תהליך ההחלפה שלו הינו פשוט, יחסית.

גרניט פורצלן VS קרמיקה

בדקנו מספר פרמטרים שונים והשווינו את הקרמיקה מול גרניט הפורצלן, הנה הנתונים:

זוג בוחר אריחי קרמיקה
  • מראה חיצוני – לאריחי הקרמיקה יש וריאציות רבות מבחינת סגנונות, תבניות, צבעים, גימורים. הגרניט בעל וריאציות מוגבלות.
  • התקנה – בשני המקרים נדרשת התקנה מקצועית ואיכותית, כדי לשמור על הריצוף לאורך זמן.
  • תחזוקה – אריחי הקרמיקה דורשים תחזוקה גבוהה, הגרניט, בהיותה אבן קשה ביותר, עמידה יותר, ודורשת תחזוקה נמוכה יותר מהקרמיקה.
  • מחיר – אבן הגרניט יקרה יותר מאריחי הקרמיקה. גם התקנת הגרניט יקרה יותר, מכיוון שההתקנה מורכבת יותר.
  • עמידות – אריחי הקרמיקה עמידים בפני לחות ועל כן מתאימים באיזורים רטובים. הגרניט בעל צפיפות מולקולארית גבוהה, מה שהופך אותה לאחת האבנים הטבעיות הקשות והעמידות ביותר, מעבר לקרמיקה.

הבחירה הנכונה עבורכם

אריחי גרניט וקרמיקה שניהם אידיאלים לריצוף של מרחב מסוים ויכולים לעזור לשמור על מראה המרחב לאורך זמן ממושך, ולהגן עליו מפני נזקים. על מנת להחליט מה מתאים לכם ולמרחב אותו אתם מבקשים לרצף, אנו ממליצים לכם להתייעץ עם אנשי המקצוע שלנו, אשר מנוסים באיסוף מידע מקצועי והצגת הנתונים כך שקבלת ההחלטה תהיה לכם קלה, טבעית, ונכונה עבורכם.

אהבתם? צרו קשר עכשיו
אהבתם? צרו קשר עכשיו