בחירת קרמיקה לרצפה: מבריק או מט?

הקרמיקה עברה דרך ארוכה מאז שהומצאה ושימשה לייצור כלי חרס בעולם העתיק – ועד ימינו אנו, שבהם היא משמשת כאחת הבחירות העיצוביות הטרנדיות לחיפוי רצפה. אין ספק שהישראלים התאהבו בקרמיקה, בגלל העמידות הגבוהה שלה, המחיר האטרקטיבי – והמראה שמצליח להיות בו זמנית גם ישר ולעניין וגם מתוחכם.

לכך כדאי להוסיף גם את השליטה המלאה שהקרמיקה נותנת לנו על העיצוב. מכיוון שאריחי קרמיקה הם מלאכותיים לחלוטין, אנחנו יכולים לבחור בעצמנו את הגוון, המרקם, הגודל, הצבע – ובעצם כל פרמטר או תכונה אחרים של האריח.

השליטה העיצובית הזאת מעמידה בפנינו כמה דילמות קשות. בין אם אנחנו בוחרים באריחי טראצו בעלי מראה מיושן – או באריחי גרניט פורצלן מודרניים – עלינו לבחור אם אנחנו רוצים אריחי קרמיקה בגימור מבריק או גימור מט. מעבר לשאלה העיצובית ולעניין הטעם האישי, ישנם כמה הבדלים עיצוביים או שימושיים בין שני סוגי הגימור. כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת, סיכמנו עבורכם את ההבדלים המרכזיים בין ריצוף מבריק לבין ריצוף מט – ואת היתרונות והחסרונות של כל אפשרות.

קרמיקה מבריק

 

עמידות

ככלל אצבע, קרמיקה בגימור מט עמידה יותר מקרמיקה בגימור מבריק. זה משליך על היקף התחזוקה הנחוצה ועל המועד שבו נצטרך להחליף את האריחים. באופן מעט יותר ספציפי, ניתן לומר גם שקרמיקה מבריקה בגוון בהיר תחזיק יותר מקרמיקה מבריקה בגוון כהה.

ספיגת נוזלים

אם נשים את העמידות לשריטות ולמכות בצד, כדאי לזכור שקרמיקה מסוג מט פגיעה יותר להכתמה ולספיגת נוזלים. ישנם פתרונות טכנולוגיים שיכולים לשפר את עמידותה של קרמיקה מט בפני נוזלים – אולם הם יעלו את מחיר האריחים. קרמיקה מבריקה היא הפתרון המועדף בכל מה שקשור לספיגת נוזלים.

כוח אחיזה

כנראה שמעולם לא ראיתם חיפוי רצפה מבריק בחדר אמבטיה, ויש לכך סיבה טובה. רצפת מט היא בעלת כוח אחיזה גדול יותר מרצפה מבריקה – וכך היא מונעת החלקות באמבטיה, בחדרי שירותים או במטבחים. היתרון הזה רלוונטי גם לפרוזדור או לחצר שיש בה בריכה.

תחזוקה

רצפה בגימור מט מסייעת להסתיר כתמים, שריטות או מים שהתייבשו. לכן רצפת מט מחזיקה תחזוקה בתדירות נמוכה יותר. עם זאת, כדאי לזכור שקרמיקה בגימור מבריק נחשבת קלה הרבה יותר לניקוי. כך שאומנם תדירות התחזוקה תהיה איטית יותר – אבל התחזוקה עצמה תדרוש יותר זמן. קרמיקה מבריקה, לעומת זאת, נוטה יותר לחשוף כתמים או לכלוך.

חלל פתוח או סגור

הברק של קרמיקה מבריקה מסייע לנו לפתוח את החלל ולתת לו מראה גדול ומאוורר יותר. האור חוזר מהרצפה, מגדיל את החדר – וגם משפר את התאורה. יתרון זה יכול להועיל במיוחד בחדרים קטנים יחסית או חדרים שבהם התאורה אינה אידיאלית.

 

פלטת הצבעים

לרוב, קרמיקה בגימור מט תתאים יותר לצבעים חמים וטבעיים – ואילו קרמיקה לבית בגימור מבריק תשתלב יותר עם פלטת צבעים מודרנית ומהוקצעת.

חשוב לזכור את כל היתרונות והחסרונות הללו כאשר אנחנו באים לבחור את הגימור של אריחי הקרמיקה שלנו. השיקול העיצובי הוא ללא ספק חשוב ומהותי – אך אסור לשכוח את ההיבטים השימושיים של קרמיקה מט מול קרמיקה מבריקה.

אהבתם? צרו קשר עכשיו
אהבתם? צרו קשר עכשיו