האם קרמיקה היא בחירה טובה לריצוף הבית? כל היתרונות והחסרונות

הקרמיקה היא חלק מחיינו מאז ומעולם, וסביר להניח שכמעט כולנו גדלנו בבית עם אריחי קרמיקה על הרצפה, נכון? כיצד התפתחה הקרמיקה בשנים האחרונות? מה היתרונות והחסרונות שלה בנוגע לריצוף הבית? האם הקרמיקה היא הבחירה הראשונה שלנו לריצוף הבית? הנה סקירה בנושא.

מאז ועד היום

מסתבר כי מימי קדם, הקרמיקה נמצאת בשימושו של האדם, ומשמשת למטרות שונות כגון כלי חרס, חפצי יומיום, פיסול, וכן, גם ריצוף הבית והמרחב. הקרמיקה בעלת יתרונות רבים, כגון עלות נמוכה, זמינות, פשטות, בתכונות פלסטיות אשר מקלות על עיצוב בצורות שונות, ובכושר שרידות גבוה ולאורך זמן ממושך. כיום אנו משתמשים בקרמיקה לכלי בישול, כלי נוי ועיצוב, וליצירת אריחים.

הטרנד העולה של ריצוף קרמיקה בשנים האחרונות

כאשר אנו שומעים "ריצוף קרמיקה", ברוב המקרים רובינו מדמיינים ריצוף אבן פשוט ונקי, אבל בשנים האחרונות נכנסו גלים טרנדיים חדשים לעולם הקרמיקה. תהליכי הייצור המתקדמים בהחלט הופכים את הקרמיקה לחומר דינמי ומפתיע, עם שלל צבעים, מרקמים, דוגמאות, גדלים וסגנונות. ניתן להדפיס דוגמאות שונות על האריחים ולייצר באמצעות כך מגוון רחב של אפשרויות בעיצוב הבית והמרחב.

קרמיקה בבית

מה היתרונות והחסרונות של ריצוף קרמיקה לבית?

  • עמידות במים – אריחי ריצוף קרמיקה הם בעלי שכבה עליונה ומגוננת קשה אשר הופכת את האריחים לבלתי אטומים בפני מים ורוב הכתמים, וזהו יתרון גדול. זה הופך אותם עמידים באופן טבעי לפגעים בתנאי לחות גבוהה. זו הסיבה העיקרית לכך שאריחים מועדפים על אזורים רטובים כמו חדרי אמבטיה, מטבחים וחדרי כביסה.
  • עמידות גבוהה – גם פה קיים יתרון משמעותי נוסף. התקנה איכותית בהחלט יכולה להחזיק מעמד שנים רבות, כל עוד הרצפה מתוחזקת היטב.
  • תחזוקה קלה – הריצוף הקרמי מצריך תחזוקה קלה, נוחה, ניתן לעשות זאת ללא סיוע מקצועי וללא חומרי גלם מיוחדים.
  • אפשרויות עיצוב – טכניקות ייצור מודרניות מאפשרות ליצרני קרמיקה ליצור אריחים, אשר ניתנים לשילוב והתאמה בדפוסים ובעיצובים או מוטיבים בהתאמה אישית.
  • עלות – העלות של אריחי קרמיקה אינה זולה מכיוון שמדובר בהתקנה מורכבת ובשימוש בחומר גלם איכותי, אשר בשימוש נכון ובהתקנה המתאימה, בהחלט יכול להחזיק מעמד שנים רבות. אנו ממליצים לא לבצע את התקנה באופן עצמאי, אלא להיעזר באנשי מקצוע לשם כך.
  • סוגיות אלרגיה – כאשר חלקיקים קטנים של לכלוך, אבק, או אלרגנים אחרים, נוחתים על רצפת קרמיקה לבית, הם בולטים על פני השטח, ומקלים על ניגובם בעזרת סמרטוט או ספוג. זה עוזר לשמור על האוויר נקי מחומרים מגרים שיכולים להזיק לאסתמה ולסובלים מאלרגיות.
  • קשיות – בנושא הקשיות ישנו יתרון לקרמיקה וחסרון. היתרון הוא שקרמיקה קשה ביותר, מה שמקל על הניקוי והתחזוקה. למרבה הצער, זה יכול גם להקשות על אי נוחות לעמוד עליה. שלא כמו רצפות גמישות, לא ניתן לרכך קרמיקה קשה באמצעות שכבות מרופדות. משמעות הדבר היא כי חומרים אלה עשויים שלא להתאים לסביבות בהן אנשים ייאלצו לעמוד לאורך זמן רב. ניתן להפחית כמובן את קשיות הקרמיקה על ידי שימוש בשטיחים המתאימים.
  • קור – אחד החסרונות היחידים והבולטים של אריחי הקרמיקה הוא הקור שאנו חשים בכפות הרגליים כאשר קמים בבוקר או יוצאים מהמקלחת. הפתרון הוא שטיחים, או התקנת פתרון חימום תת רצפתי, אשר מחמם את המרחב בצורה המושלמת.
  • משקל – אריחי רצפה קרמיים מסוימים יכולים להיות כבדים למדי, וכל אריח זקוק לרצפה נוקשה וחזקה כדי למנוע שבירת האריח. פירוש הדבר כי לא תמיד אריחי קרמיקה מסוימים יתאימו למתקנים בקומה העליונה או לרצפות עם מבני רצפה לא מספיקים.

 

בחירה טובה בהחלט

אם אתם שואלים אותנו, אנחנו בהחלט סבורים כי קרמיקה היא בחירה טובה ומתאימה לריצוף הבית. לא רק בשל מגוון היתרונות אשר מנינו, אלא בעיקר בשל הביטחון, היציבות והשקט שהיא מעניקה לנו, לאחר ההתקנה. הסבירות שהקרמיקה תיפגע או תיסדק היא נמוכה כל כך, כמעט אפסית, מה שמאפשר לנו להשקיע תשומת לב בשאר הבית, ולדעת שהמקום עליו אנו דורכים, הוא בטוח, יציב, מוגן, ומגן עלינו.

אהבתם? צרו קשר עכשיו
אהבתם? צרו קשר עכשיו