מחיצות זכוכית למשרדים: איך לשלב זכוכית בעיצוב המשרד

מחיצות זכוכית מהוות אלמנט עיצובי מודרני שמספק מרחב פתוח יותר ומיצוי אופטימלי של האור הטבעי בשטח המשרד, ואף משרה אווירה חיובית שמקדמת פרודוקטיביות. אין ספק ששילוב מחיצות זכוכית בעיצוב מקנה למשרדים מראה מתוחכם, מתקדם ועדכני, מקרין אלגנטיות ומשדר קדמה. אלו עוד תפקידים ישנם למחיצות הזכוכית במשרד, מה היתרונות הגלומים בהן ואיך שומרים על תחזוקה נכונה לאורך זמן?

מחיצות זכוכית

מחיצות זכוכית – תחליף מתקדם לקוביות משרדיות

אם בימים עברו היה נהוג לחלק משרדים לקוביות כבדות שאטמו את האור – הרי שכיום אין כמעט משרד שלא מתהדר במחיצות זכוכית במראה עדכני ומודרני.

בשונה מהקוביות של פעם, מחיצות הזכוכית השקופות מרחיבות את החלל, ומשרות אווירה תקשורתית ופתוחה, שהוכחה כמשפרת את פריון העבודה.

זאת ועוד: מחיצות הזכוכית מקדמות את יכולתם של מנהלים לפקח בזמן אמת על העובדים הכפופים להם, מחד, ותורמות לשמירה על קשר עין בין צוותים ועמיתים בארגון, מאידך.

ראוי גם לציין, שהשימוש במחיצות זכוכית יוצר חזות מודרנית ומתוחכמת אליה נחשפים כל המברקים בבית העסק, מה שבתורו מסייע לביסוס תדמית מתקדמת ועדכנית לחברה.

כיום קיים ספקטרום רחב של אופני עיצוב תוך שימוש במחיצות זכוכית חלקיות או מלאות ליצירת פינות וחדרי עבודה תחומים ואסתטיים.

 

מחיצות זכוכית – כל היתרונות בשקיפות מלאה

וודאי שמתם לב לכך שמחיצות הזכוכית הפכו לפופולאריות כל כך בשנים האחרונות, שאין כמעט מתחם משרדים שלא עושה בהן שימוש.

כשמתעמקים ביתרונותיהן של מחיצות הזכוכית לעסקים, קל להבין את סוד הפופולאריות שלהן:

  • שימוש באור טבעי: שקיפותה של הזכוכית מאפשרת ליותר אור טבעי לחדור מהמרחב החיצוני לתוך מתחמי המשרדים, מה שמקנה אווירה נינוחה יותר ואף מסייע לחיסכון בחשמל.
  • מעבר של תאורה מלאכותית: במתחמים המופרדים זה מזה באמצעות מחיצות זכוכית מתאפשר מעבר של אור באופן חופשי בין האזורים השונים, וניתן להגיע לתאורה מצוינת תוך שימוש בפחות גופי תאורה.
  • חיסכון בשטח: עובייה של מחיצת זכוכית נע בין 5 ל-12 מ"מ בלבד – ואין ספק שהיא תופסת שטח קטן בהרבה מקיר גבס או מכל מחיצה אחרת.
  • עמידות ובטיחות: מחיצות הזכוכית מורכבות מזכוכית מחוסמת או רבודה, שמתייחדת בעמידות גבוהה ביותר ובטיחות מוחלטת במקרה של התנפצות.
  • אקוסטיות ובידוד: באמצעות בחירה בסוגי זכוכית מתאימים, ניתן לשמור על בידוד אקוסטי ותרמי, ולאפשר פרטיות מלאה בכל אחד מהמתחמים במשרד.
  • בידוד ויזואלי בעת הצורך: בשונה מקיר גבס או עץ שיישאר אטום תמיד, עם מחיצת זכוכית ניתן לשלב תריס או וילון, שמאפשרים לסגור ויזואלית את החלל בעת הצורך, ולשוב לפתוח אותו בזמנים אחרים.
  • זכוכית צרובה ושקופה: אפשרות נוספת שנמצאת בשימוש רווח היא מחיצות זכוכית שחלקן התחתון נצרב באמצעות התזת חול על מנת לקבל מראה אטום, וחלקן העליון – נותר שקוף.
  • מראה זורם ועדכני: שילוב מחיצות זכוכית מקנה לחלל תחושת זרימה ויוצר חזות עדכנית ומתקדמת.
  • גמישות עיצובית: הודות להיותן של מחיצות הזכוכית דקות כל כך ונוחות להצבה, ניתן לעצב באמצעותן את המרחב בשלל דרכים ואפשרויות, תוך התאמה אופטימלית לצרכי בית העסק.

 

כיצד מתחזקים ומנקים את מחיצות הזכוכית?

התדירות המומלצת לניקוי ותחזוקה של מחיצות הזכוכית היא אחת לשבוע.

חומרי ניקוי ייעודיים לזכוכית נחשבים לבחירה הטובה ביותר בכל הנוגע לתחזוקה וניקיון נכונים של המחיצות.

חשוב להקפיד על ניקוי באמצעות סקוטש עדין או בעזרת ספוג הפלא על מנת למנוע שריטות על גבי המשטחים, ולהימנע משימוש באקונומיקה, חומצת מלח וחומרי ניקוי חומצתיים אחרים, שעלולים לפגוע בזכוכית.

בתום הניקוי, יש להבריק את המחיצה בעזרת נייר סופג.

 

לסיכום, מחיצות זכוכית נחשבות לאלמנט מוביל בעיצוב משרדים, היות שהן תורמות לעיצוב המשרד, מסייעות ליצירת אווירת עבודה פרודוקטיבית ומקדמות את התדמית של בית העסק.

אהבתם? צרו קשר עכשיו
אהבתם? צרו קשר עכשיו