ניקיון ותחזוקה נכונה ובטוחה של זכוכיות

שקיפותה, עמידותה וחזותה היוקרתית של הזכוכית, הופכים אותה לחומר גלם נפוץ בעיצוב מרחב המגורים. מדלתות בלגיות וחלונות ועד למקלחונים, מחיפויים וויטרינות ועד למראות מעוצבות ומעקות ייחודיים – הזכוכית מעניקה טאץ' אקסקלוסיבי בכל מקום בו נשלב אותה. אבל על מנת לשמר את יופייה, זכוכית מצריכה ניקיון שוטף ותחזוקה נכונה. כל כמה זמן צריך לנקות ולתחזק את הזכוכית ומה אסור בשום פנים לעשות כדי לא לגרום לנזק?

זכוכית במשרד

אודות חומר הזכוכית

זכוכית היא חומר שקוף וחזק, בעל עמידות גבוהה בפני שחיקה ותהליכים כימיים וביולוגיים.

הזכוכית הגולמית מיוצרת על ידי חימום תערובת של חול, סודה, סיד וחומר שנוסחתו הכימית היא Na2CO3, בתוך כור היתוך בטמפרטורה של אלף מעלות צלזיוס.

את התוצר הצמיגי מקררים על מנת לקבל זכוכית מוצקה.

נוסף על הזכוכית הרגילה, ישנם מספר סוגים אחרים שנמצאים בשימוש בבתי מגורים, לרבות זכוכית בידודית המורכבת משתי שכבות או יותר וזכוכית רבודה או מחוסמת, החזקה פי 3-5 מהרגילה.

 

כיצד לנקות באופן נכון ובטוח את הזכוכית?

אסור להזניח את תחזוקת הזכוכית, שכן אתם עלולים להיקלע למצב בו נוצרו נזקים בלתי הפיכים ולא נותר לכם אלא להחליף את המקלחון, המעקה או כל פריט אחר העשוי מזכוכית והתיישן.

התדירות הנכונה לניקוי וטיפול בזכוכית היא אחת לשבוע לפחות, כאשר בזכוכיות שחשופות למים על בסיס קבוע, כמו במקלחון, על גבי משטח העבודה במטבח או בחלונות הבית בימות החורף – מוטב לטפל מידי יום.

אין כמו מגב ידני קטן שנותר תלוי בתוך המקלחון או לצד החלון כדי להזכיר לכם לגרוף את המים שנותרו על גבי הזכוכית בסופה של המקלחת, אחרי שסיימתם עם הכלים במטבח או לאחר הגשם.

ניקוי יומיומי משמר את הזכוכית לאורך זמן במצב טוב יותר, ומקל משמעותית על התחזוקה התקופתית הנדרשת.

 

טיפים לתחזוקה ושימור מיטבי של זכוכית

חומרי ניקוי קלאסיים המיועדים לזכוכית הם הטובים ביותר והבחירה הראשונה בכל הנוגע לתחזוקה נכונה שלה, אבל ישנם מספר דגשים חשובים נוספים שכדאי לקחת בחשבון בכל הנוגע לניקיון הזכוכיות:

  • טפלו נכון בכתמים עיקשים: אם בכל זאת נותר לכלוך עיקש או שאתם מזהים משקעי סידן, תוכלו להשתמש בחומר ניקוי חזק יותר לזכוכית, תוך שימת לב לכללי הזהירות, ובעיקר למניעת מגע של החומר הכימי בעור ובעיניים.
  • מנעו שריטות: יש להקפיד על שימוש בסקוטש עדין בלבד או בספוג הפלא לניקוי כתמים רציניים, ולהימנע מספוגיות ברזל חזקות מידיי, שעלולות להותיר שריטות על גבי משטח הזכוכית שלכם.
  • הימנעו משימוש בחומרי ניקוי חומצתיים: חומצת מלח וחומרי ניקוי חומצתיים אחרים עלולים לפגוע בזכוכית ולהותיר כתמים בלתי ניתנים להסרה, ועל כן יש להימנע מהם.
  • הסירו כתמי אבנית מהזכוכית: במידה וישנם כתמי אבנית על גבי הזכוכית – יש להשתמש במסיר אבנית ייעודי, ולהשאירו כ-15 דקות על גבי המשטח, על מנת לאפשר לחומר הפעיל לגרום לפירוק כימי של הכתמים.
  • הימנעו משימוש באקונומיקה: בכל מקרה, אין להשתמש באקונומיקה על גבי זכוכית, שכן מדובר בחומר חזק מידיי שעלול לפגוע בה.
  • תוכלו להשתמש גם בחומרי ניקוי ביתיים: אם אתם נמנעים בכלל משימוש בחומרי ניקוי כימיים, חשוב שתדעו שיש גם אלטרנטיבה ביתית: חומץ או מיץ לימון פשוט יבריקו היטב כל זכוכית!
  • הסירו מדבקות ישנות ממשטחי הזכוכית שלכם: אם יש לכם בבית חלונות ועל גביהם מדבקות שכבר עבר זמנן, תוכלו להסירן בקלות באמצעות מיונז, שירכך ויעלים את הדבק.

את השאריות ניתן לגרד בעזרת כרטיס אשראי, שלא יותיר שריטות על גבי הזכוכית.

לאחר הסרת המדבקה, תוכלו להמשיך בניקוי הזכוכית באמצעות חומר ייעודי או בעזרת סבון, מים וחומץ.

 

  • הברקה סופית בתום הניקוי: לסיום מומלץ תמיד לנגב את השאריות בעזרת מגב ידני, ולאחר מכן לעבור ולהבריק את המשטח באמצעות נייר מגבת סופג, שהוא עדין מספיק כדי לא להשאיר שריטות.
אהבתם? צרו קשר עכשיו
אהבתם? צרו קשר עכשיו