זכוכיות מעוצבות: סקירה של סוגי זכוכית שונים

שקופה ומבריקה, אלגנטית ויוקרתית – אין ספק שהזכוכית, על שלל יתרונותיה הפרקטיים והאסתטיים מהווה אלמנט מרכזי כיום בעיצוב. קבלו את המדריך השלם לסוגי הזכוכית השונים שמוצעים בשוק, שיסייע לכם לבחור את חומר הזכוכית הנכונה ביותר לצרכים שלכם.

זכוכית לכל מטרה

זכוכית מהווה אלמנט כה מרכזי בעיצוב פנים, שניתן למצוא אותה כמעט בכל חדר וחלל בבית, כאשר לשימושים שונים יתאימו סוגי זכוכיות אחרים.

כך, חלונות זכוכית חייבים להיות מבודדים דיים, דלת בלגית צריכה להיות חזקה ועמידה בפני התנפצות, ואילו חלון בחדר הרחצה יצריך שימוש בזכוכית חלבית או מוטבעת על מנת לשמור על פרטיות המתרחצים.

לאור זאת, בחירה בסוג הזכוכית הנכון על פי הצרכים שלכם, היא נקודת התחלה חשובה לצאת ממנה, כשמתכננים לשבץ פריטים מזכוכית בעיצוב חללי הבית.

זכוכית במשרד

סוגי הזכוכית המובילים בשוק

לפניכם פירוט של עיקר סוגי הזכוכית הנגישים כיום בשוק, ההבדלים ביניהם ובתכונותיהם ועקרונות מפתח להתאמת סוג הזכוכית הנכון לכל צורך ומטרה:

  • זכוכית בידודית: זכוכית מסוג זה, המכונה גם IGU – Insulating Glass unit, מיועדת לשיפור הבידוד התרמי, על כן היא מצויה בשימוש בעיקר בחלונות. מדובר במבנה של שתי שכבות זכוכית שהמרווח ביניהן ממולא באוויר או בגז ייחודי, המקנים בידוד תרמי מיטבי.
  • זכוכית מחוסמת: זכוכית מחוסמת מגיעה בעובי של 4 ס"מ ומעלה, והיא בטיחותית הרבה יותר, הודות לתהליך טיפול תרמי שמגביר את חוזקה עד לפי ארבע ביחס לזכוכית רגילה בעובי זהה. במקרה של התנפצות, הזכוכית המחוסמת נשברת לחלקים קטנים וקהים יותר מאשר זכוכית רגילה, מה שמפחית את הסיכון לפציעה.
  • זכוכית רבודה: לזכוכית רבודה, המכונה גם זכוכית 'טריפלקס' או 'למינציה' יתרונות בטיחותיים שנובעים מהמבנה הייחודי שלה. מדובר בזכוכית שמורכבת משתי שכבות המודבקות יחד על ידי יריעת PolyvinylButyral) PVB), שמחזיקה את השברים במקרה של התנפצות באופן שמונע פציעה או נפילה מבעד לפתח שנוצר.
  • זכוכית בעלת בידוד אקוסטי: זכוכית מבודדת מסוג זה מורכבת מזכוכית רבודה ומשכבת פולימר ייעודית לבידוד רעשים. זכוכית זו מתאימה ליצירת מחיצות מבודדות בין חדרים ולשיפור הבידוד האקוסטי בחללים שונים.
  • זכוכית מסננת קרינה: סוג של זכוכית רבודה בעובי 4-10 ס"מ, המכונה גם 'זכוכית אנטי-סאן', המתייחדת ביכולתה לסנן את קרינת השמש מבלי שהדבר יפגע בגוון או ברמת השקיפות שלה.
  • זכוכית רפלקטיבית: זכוכית מסוג זה נפוצה בשימוש בחלונות חיצוניים ולחיפוי מבנים, ומצופה בשכבה המחזירה את האור כאשר מידת האור בחוץ גדולה מזו שבחלל הפנימי של החדר. האפקט המתקבל הנו דמוי מראה, ומאפשר להצל חללים פנימיים בשעות שיא החום והאור, לשמור על הפרטיות ולהקנות מראה יוקרתי ועדכני למבנה.
  • זכוכית אקסטרה-קליר: זכוכית זו, שמכונה גם זכוכית אולטרה קליר, היא נטולת עופרת ומתייחדת בגוון שקוף המאפשר לאור לעבור דרכה באופן מיטבי, בשונה מזכוכיות רגילות (מסוג 'קליר') שמתאפיינות בגוון ירקרק עדין.
  • זכוכית צבעונית: זכוכית מסוג זה מקבלת בתהליך ייצורה גוונים שונים, כדוגמת כחול, ירוק כהה או ברונזה, אך עדיין שומרת על רמת שקיפות מסוימת, ומתאימה מאוד לשימוש דקורטיבי וליצירת ויטרז'.
  • זכוכית צבועה: זכוכית מסוג זה נצבעת לאחר ובנפרד מתהליך ייצורה בטכניקות שונות, ולכן היא צבעונית אך אינה שקופה אלא אטומה, ומתאימה במיוחד לחיפוי קירות.
  • זכוכית מודפסת: זכוכית מודפסת בשלל דוגמאות, בדפוסים בעלי רמות שקיפות ואטימות שונות, משמשת לצרכים רבים, לרבות חיפוי דלתותיהם של ארונות הזזה, משטחי עבודה למטבח וחיפויי קיר.
  • זכוכית מוטבעת: זכוכית זו, שכינויה המקצועי הנוסף הרווח הוא 'זכוכית צ'ינצ'ילה' הנה מודפסת ומגיעה ברמת שקיפות בינונית, שעדיין מאפשרת מעבר אור דרכה, אך גם אטומה מכדי לראות מבעדה.
  • זכוכית חלבית: זכוכית שעברה תהליך צריבה, ומתייחדת במראה קטיפתי בדרגת שקיפות בינונית, שאינה שקופה לגמרי, מצד אחד, אך מאפשרת מעבר אור דרכה, מצד שני.

 

אהבתם? צרו קשר עכשיו
אהבתם? צרו קשר עכשיו